Vad hände igenkligen?

Många kanske undrar hur jag igenkligen hittade skutten? Så nu kommer vad som hände den natten, ja det var faktiskt sent på kvällen klockan kanske var 00:00! - när vi  hade fått in alla kaninerna, ja det var flera men vänta lite så tar jag det ifrån början!


Jag kom upp till landet på dagen innan påsk. Sedan spenderade vi natten här. Dagen efter var det ju såklart påsk! :)  Den firades med familjen och den närmsta släkten så som: Mormor, morfar, mostern och kustinerna och såklart mamma, magnus o ida! :) På kvällen var min granne ute och red och kom galopperandes till våran stuga och knackade på fönstret och berättade att hon hade sett en vit kanin ligga i diket borta vid vägen. Så vi åkte dit och såg honom ligga där helt hjälplös. Så vi plockade in honom i bilen och åkte tillbaka. Fixade i ordning våran bur som vi hade ståendes här på landet. Våran granne hade tyckt att hon hade sett en påse så hon gick upp för att kolla vad det var som låg där uppe i skogen och då såg hon en kanin mamma med  2 st kaninungar som intre var mer är 3 veckor gamla, vi vet ju inte hur gamla dem var men man kunde gissa.

Så vad som hade hänt var ganska enkelt att klura ut!
Någon hade väll bara svängt av vägen och slängt ut kaninerna för att dem inte orkar med dem längre!! Jag kan inte fatta hur någon kan göra så!! Hemskt, hur kan man ha hjärta att bara dumpa dem i skogen??? :o Jaja, men nu har alla kaniner hem och mår bra! vilket är super! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0